Onze Visie

The Ecological Entrepreneur is ontstaan vanuit één simpele behoefte: de realisatie van duurzame vooruitgang, door het samenbrengen van economie en ecologie. Dit is nodig om ons huidige niveau van welvaart en welzijn te behouden en het natuurlijk kapitaal te beschermen. Elke belanghebbende maakt er deel van uit, beïnvloedt het system en uiteindelijk de staat van onze planeet.

Als maatschappij zijn we verleerd veelzijdig te denken. Ecologische organisaties ervaren vaak uitdagingen met hun commercialisering. Anderzijds weten veel bedrijven niet waar te beginnen met de reductie van hun milieu-impact. Om economie en ecologie samen te brengen, is balans op beide assen nodig.

Uitdagingen in de markt
Onze markt is een cruciaal vehikel voor commercieel succes. Echter, na ontwikkeling in R&D, design en realisatie, brengt commercialisering (vaak gepercipieerd als laatste stap)  veel uitdagingen met zich mee. Commercieel denken en handelen is voor velen onnatuurlijk gedrag, of wordt als moeilijk en vervelend ervaren. T-EE richt samen met organisaties de mindset, processen, structuren, technieken en competenties (opnieuw) in om succesvol te opereren. Commercialisering als een duurzaam, gebalanceerd proces.

Daar tegenover wordt verduurzaming veelal in verband gebracht met vermindering, afbouw, of stop op vlak van materiaal en energie. Een groen businessmodel heeft echter niet als doel te “snoeien” in bestaande processen. Het doel is om een proces te ontwikkelen in balans met de omgeving, waarbij alle lasten en winsten in rekening worden gebracht. Oftewel: minimale impact op de omgeving, voor maximale output voor welvaart en welzijn.

Een Groen Businessmodel
Door de creatie van ‘groene businessmodellen’ gaan we naar nieuwe vormen van waardecreatie, die regeneratief en bloeiend zijn op alle domeinen: economisch, ecologisch en sociaal. T-EE ondersteunt met de creatie en implementatie van commerciële & groene businessmodellen, om organisaties succesvol te maken in de hedendaagse samenleving.

“You never change things by fighting the existing reality. To change something, build a new model that makes the existing model obsolete``. - Kate Raworth, Doughnut Economics

Onze aanpak? Ontdek onze dienstverlening